Tuesday, March 4, 2014

گوگل کروم و افزونه های پر کاربرد من



گوگل کروم دوست داشتنی ترین مرورگریه که تا حالا باهاش کار کردم  یکی از مهمترین ویژگی هاش برای من سبکی و سادگیه ،  بدون اینکه کاربر رو درگیر تنظیمات پیچیده بکنه فکر همه جاش رو کرده مثلا بدون اینکه شما اطلاع داشته باشین که ورژن جدید مرورگر اومده خودش چک می کنه و دانلود می کنه و بعد از اینکه شما مرورگرتون رو دوباره باز می کنید تازه متوجه می شید که مروگر به روز شده . (البته خیلی ها این ویژگی رو دوست ندارن به خاطر اینکه پهنای باند اینترنت رو می خوره)

یکی از امکانات خوب کروم همگام سازیه بوکمارک ها ، افزونه ها و تاریخچه مرورگر هستش که بعد از نصب کروم بر روی رایانه جدیدتون و وارد کردن اکانت جیمیل مرورگر شروع به باز گرداندن آن ها می کنه.

دلیل اصلی که باعث شد این پست رو بزنم معرفی افزونه ها و یا همون Extensions های کروم بود،افزونه ها در کروم نقش کلیدی بازی می کنن و یه افزونه می تونه به صورت مستقل و بدون نیاز به اینترنت اجرا بشه و مثل یه نرم افزار معمولی و مستقل از مرورگر کار کنه  ، البته همه ی نرم افزار ها قابلیت اجرا شدن در زمان آفلاین را دارا نمی باشند ، برای دیدن نرم افزار هایی که قابل اجرا در زمان آفلاین هستند به این لینک برید.

GmailChecker

اگه همیشه باید ایمیل هاتون رو چک کنید ، اگه ایمیل هاتون باستون مهمه بهتون پیشنهاد می کنم از این افزونه استفاده کنید.
راحت ترین راه برای چک کردن ایمیل هاست در پس زمینه اجرا می شه و اگه حتی کروم رو هم باز نکرده باشید و ایمیلی براتون بیاد یه پنجره کوچیک پایینه دسکتاپ باز می کنه و عنوان ایمیل و متن کوتاهی از ایملتون رو نشون می ده که البته اگه قابلیت TTS رو هم فعال کرده باشین شروع به خواندن ایمیل می کنه.


Google Keep

با گوگل کیپ می تونید یادداشت ها و لیست کار هاتون رو هم روی گوشی اندرویدی و هم روی رایانه داشته باشید، از این افزونه زمانی که اینترنت هم ندارید می توانید استفاده کنید و بعد از اولین برقراری ارتباط با اینترنت با گوشی تون همگام (Sync) می شه.


Print Friendly and PDF

این افزونه برای تبدیل وب سایت به PDF  ویا اماده سازی وب سایت برای چاپ می باشد. تفاوتش با بقیه برنامه ها اینه که خیلی سریع می توانید قسمت های اضافی وب سایت رو که لازم ندارین حذف کنید.

Hangouts یا همون Gtalk

Hangouts یا همون gtalk قدیم با اکانت گوگل فعال می شه و بدون اینکه کرومتون باز باشه میتونید چت کنید . Hangouts نسخه ی اندرویدی هم داره که می تونید مثل برنامه ی WhatsApp با دادن شماره تلفن چت کنید ;) 


Pocket

مطالب خوبی که تو اینترنت می بینید رو به پاکتتون اضافه کنید و سر فرصت و به صورت آفلاین روی اندروید و یا iphone مطالعه کنید.

Webpage screen capture

خیلی وقتا پیش می آد که بخواین از یه وب سایت عکس بگیرین تا تو آرشیوتون نگهش دارین خوب بهترین کار عکس گرفتن از صفحه ی دسکتاپتونه اما اگه وب سایت اسکرول خورده باشه چی ؟؟ اینجا هستش که این برنامه به کمکتون میاد و از کل صفحه یک وب سایت عکس می گیره و همون موقع اجازه ویرایش و اشتراک گذاری رو هم بهتون می ده.

Instant translate

یه ابزار کوچیک و پر کاربرد برای ترجمه هستش که همیشه در اختیارتونه و از مترجم گوگل استفاده می کنه.


Wappalyzer

ابزاری برای توسعه دهنده های وب ، بعد از باز کردن وب سایت این نرم افزار وب سایت باز شده را آنالیز کرده و برنامه ها و فریم ورک هایی که وب سایت ازشون استفاده کرده رو نمایش می ده.

Flash Block

اگه سرعت اینترنتتون پایینه و یا حافظه موقت رایانتون کمه بهتون پیشنهاد می کنم از این نرم افزار استفاده کنید ، این افزونه جلوی باز شدن خودکار فایل های فلش رو می گیره ، در صورتی هم که بخواین فلش رو اجرا کنید با یک کلیک فایل فلش شروع به نمایش می کنه.

Momentum

یکی از جالب ترین و پر دانلود ترین افزونه های گوگل Momentum هستش ، هر دفعه که کروم رو باز می کنید با یه عکس زیبا از طبیعت رو به رو می شین .



در آخر هم برای رفع خستگی دو بازیه Canvas Rider  و The fancy pants adventures رو بهتون پیشنهاد می کنم.

2 comments:

  1. سلام جالب بود عزیز موفق باشی.
    سید داوود فامرینی
    همونی که هر روز با مشتاش و ماساژ حال اساسی بهت می ده. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. تو کجا اینجا کجا داوووود :P

      Delete